Slovenská
banková
asociácia

Slovensky / English

Nástrahy sociálnych sietí

30.10.2015 - Bezpečnosť

 

Tlačová správa - Podvodníci ostražitosť bankových klientov skúšajú aj na sociálnych sieťach. V rámci ďalšieho z bezpečnostných manuálov Slovenská banková asociácia (SBA) na základe príkladov podvodov približuje, na čo si treba dávať pozor. Sociálne siete nepoznajú hranice a s pokusmi podvodníkov sa môže kedykoľvek stretnúť aj slovenský bankový klient. Keďže kladieme silný dôraz na prevenciu a osvetu ponúkame rady, ako sa v podobných situáciách zachovať.



Klienti sa môžu stretnúť s pokusmi podvodníkov vylákať citlivé bankové údaje prostredníctvom najrozšírenejšej sociálnej siete. Užívatelia môžu dostať správu z konta svojho „priateľa“ so žiadosťou o pôžičku. Text môže obsahovať odkaz na fiktívnu stránku, ktorá môže pripomínať napríklad internetbanking, kde treba zadať citlivé údaje o karte alebo vykonať prevod.

Fakt:
O podozrivej správe treba v prvom rade informovať skutočného majiteľa konta odosielateľa využitím iného komunikačného kanálu. Neznáme odkazy v správe by sme určite nemali otvárať. Môžu obsahovať vírus, vďaka ktorému útočníci ovládnu cudzí počítač a môžu odčítať heslá do internetbankingu či do iných služieb a vírus šíriť ďalej.

 

Podvodníci nemajú zábrany ani pri ľudskom zúfalstve. Po nedávnom ničivom zemetrasení v Nepále humanitárne organizácie spustili na najrozšírenejšej sociálnej sieti oficiálnu zbierku na pomoc pri odstraňovaní dôsledkov. Dary bolo možné zaplatiť platobnou kartou. Paralelne sa však objavili podvodné žiadosti o príspevok pre postihnutú oblasť. Podvodníci tak získali údaje o kartách z rôznych kútov sveta, na základe ktorých potom z účtov odchádzali vyššie sumy ako bol zamýšľaný dar.

Fakt:
Odporúčame vždy si overovať dôveryhodnosť a bezpečnostné zabezpečenie aplikácií, do ktorých zadávame údaje o svojej karte potrebné pre realizáciu akejkoľvek transakcie.

 

V zahraničí, najmä v krajinách s vysokou nezamestnanosťou, sa na sociálnych sieťach vyskytli pochybné pracovné ponuky. Pri registrácii v rámci overovania pravosti uvedených osobných informácií požadovali vyplnenie údajov o platobnej karte (číslo karty, exspiráciu, CVV kód). Prácu nikto nedostal a z účtov neoprávnene odchádzali peniaze.

Fakt:
Klientom, aktívnym na sociálnych sieťach, odporúčame, aby boli obozretní a vyhýbali sa použitiu svojich citlivých bankových údajov pre potreby verifikácie. Osobitne treba byť na pozore pokiaľ ide o neoverených žiadateľov.

 

 

Súvisiace správy